Blog-arkiv

torsdag den 29. december 2011

Cupcakes :3

Her er så billedet af de 2 cupcakes fra agnes cupcakes igår:
De smagte helt aldeles fantastisk! og det var virkelig, LOVE AT FIRST BITE!!!
stjernen smagte af ingenting alene (pap) men sammen med det andet kunne man heldigvis ikke smage det!
motto: Love at first bite :3


de gik lidt i stykker under transporten :/
Som sagt ville jeg lave cupcakes idag, og jeg synes de blev ret velykkede! jeg blandede en opskrift fra nettet sammen med noget som jeg selv fandt på. men marco cupcakes blev det ikke til... (læs hvad marco cupcakes er i indlægget fra onsdag, 29 december)




Grundopskrift på cupcakes:

  • 125 g smør
  • 125 g sukker
  • 125 g mel
  • 2 æg
  • ½ tsk salt
  • ½ tsk vanille
  • ½ dl mælk
  • 1 tsk bagepulver
Fremgangsmåde:
Opvarm ovnen til 200 grader og gør dine cupcake forme klar.
Smelt smørret og rør mælken i. Pisk æggene i et ad gangen. Bland mel, sukker, salt, vanille og bagepulver i en anden skål. Hæld væsken i lidt ad gangen og rør dejen til den er helt jævn og glat. Bland dine ønskede smagsvarianter i.
Hæld dejen i forme og bag 15-20 min.
jeg gjorde det at jeg rev lidt chokolademarcipan ned i dejen. bare riv det i alt efter behov. : )






Frosting til Cupcakes:

  • 200 g smør
  • 200 g flormelis
  • vanille
  • smagsvarianter f.eks. frugtfarve, frugtsaft, kokos, citron, kaffe eller hvad du har lyst til.
Fremgangsmåde:
Lad smørret stå til det har fået stuetemperatur. Sigt flormelis i og tilsæt vanille. Pisk med en elpisker indtil frostingen er hvid, let og skummende. Tilsæt dine smagsvarianter.
Det er vigtigt at smørret har den rette temperatur ellers kan du ikke opnå den rette konsistens. Det er desuden meget vigtigt, at dine cupcakes er kølet helt af inden du pynter dem med frosting. Ellers vil frostingen smelte ned af kagen, og du kan ikke få et flot resultat.
jeg tilføjede lidt blendede m&m'er (meget lidt, bare sådan så man kan se prikkerne i frostingen), lidt reven chokomarcipan (ca. 1 cm tynd skive), og ca. en halv tsk mandel smag (fra dr. oekter)                                                                                                  tilsidst varmede jeg ca. 2 spsk sukker til en lys karamel. satte 2 gafler sammen med en elestik (så selve "de små stænger" går ud fra hver sin side, altså går ud af), lagde en bagerulle på et bord med lidt meget plads :P lagde et stykke bagepapir oven på som svarer til ca. 2 stykker til at lægge på en bageplade. tilsidst tog jeg gaflerne ned i gryden med varm karamel (der lige er blevet til karamel, den må ikke havde stået og størknet mens du gjorde det med bagepapiret o.s.v!) rystede gaflerne fra side til side over bagepapiret. med ca. en halv meters mellemrum mellem bagepapiret og gaflen! forsæt sådan!
til anretningen orkede jeg ikke at bruge sprøjtepose og tyl, så jeg lagde bare frostingen på, og pyntede med karamellen som er størknet og blevet til sukkerslør, et på m&m, og resten af den blendede m&m. : )







God fornøjelse ; )

---- Sophie ----

Ingen kommentarer:

Send en kommentar